اخبار

سنگ ماه های تولد

فروردین – الماس

 

سنگ ماه متولدین فروردین یعنی الماس، نه تنها از دیرباز نمادی از عشق ابدی بوده، بلکه شجاعت را نیز برای مالکش به ارمغان می آورد. در سانسکریت به الماس، واجرا می گویند که به معنای رعد و برق نیز می باشد. در اساطیر هندو، واجرا سلاح ایندرا، پادشاه خدایان هند است.

اردیبهشت زمرد

 

سنگ تولد ماه اردیبهشت، زمرد است که یکی از جواهرات مورد علاقه کلئوپاترا بود. این سنگ بی نظیر از دیرباز تا کنون نماد باروری، تولد دوباره و عشق بوده و هست. رومیان باستان تا جایی بدین سنگ اعتقاد داشتند که آن را به زهره، الهه عشق و زیبایی تقدیم نمودند. امروزه تصور بر این است که زمرد نشان دهنده خرد، رشد عقلی و نماد صبر است.

 

خرداد – مروارید

 

سنگ متولدین ماه خرداد، مروارید است که از گذشته های دور تا کنون نماد خلوص و نیت پاک بوده است. یونانیان باستان بر این باور بودند که مرواریدها اشک های شادی آفرودیت، الهه عشق هستند که سخت شده و به شکل سنگ درآمده اند.

 

تیر – یاقوت سرخ

 

سنگ متولدین ماه تیر، یعنی یاقوت سرخ توسط هندوهای باستان به عنوان “پادشاه جواهرات” در نظر گرفته می شد. اعتقاد بر این بود که مالک این سنگ از هرگونه شر و بدخواهی در امان خواهد بود. امروزه رنگ قرمز تیره یاقوت نشان دهنده عشق و علاقه ابدی است.

 

مرداد – زبرجد

 

سنگ ماه مرداد، زبرجد است که نماد قدرت می باشد که گاهی اوقات به دلیل رنگ سبز روشن به آن “زمرد عصرگاهی” نیز گفته میشود. زمانی اعتقاد بر این بود که بلورهای سبز رنگ زبرجد که در خاکسترهای آتشفشانی یافت میشوند اشک های الهه آتشفشان، پله هستند. برخی معتقدند که وقتی این سنگ جواهر با طلا تلفیق شود، از صاحبش در برابر کابوس های شبانه محافظت خواهد نمود.

شهریور – یاقوت کبود

 

زمانی تصور می شد که سنگ ماه تولد شهریور، یا همان یاقوت کبود از دارنده اش در برابر شر و مسمومیت محافظت می کند. در گذشته اعتقاد بر این بود که اگر مار سمی را در ظرفی از یاقوت کبود قرار دهید خواهد مرد. یاقوت کبود که از دیرباز سنگ مورد علاقه کاهنان و پادشاهان است، به عنوان نماد پاکی و خرد شناخته می شود.

مهر – اوپال

 

سنگ متولدین ماه مهر، اوپال است که نمادی برای وفاداری و اعتماد به نفس بالا به حساب می آید. این کلمه از کلمه لاتین opalus به معنای “جواهر گرانبها” برگرفته شده است. در گذشته از گردنبند های مزین به اوپال برای دفع شر و محافظت از بینایی استفاده میشد.

آبان – توپاز

 

سنگ ماه تولد آبان، توپاز است که به عنوان نمادی برای عشق و محبت شناخته می شود. اعتقاد بر این است که این سنگ جواهر به مالکش قدرت و هوش والایی می بخشد.

آذر – فیروزه

 

سنگ ماه تولد ماه آذر، فیروزه است که به عنوان طلسم عشق نیز در نظر گرفته می شود. علاوه بر این، این سنگ نمادی از خوش شانسی و موفقیت است و در گذشته نیز اعتقاد بر این بود که فیروزه ذهن را آرام می کند و از مالک خود در برابر آسیب ها محافظت می نماید. به خصوص در گذشته تصور می شد که حلقه های فیروزه ارواح شیطانی را از دارنده حلقه دور می سازند.

دی – گارنت

 

تصور می‌شود که سنگ ماه تولد دی که همان گارنت است از دارنده خود در طول سفر محاافظت می کند و او را ایمن نگاه می دارد. کلمه “گارنت” از اصطلاحی به معنای ” دانه” اقتباس شده است، چراکه این گوهر چشم نواز، ظاهر و رنگی شبیه به دانه انار دارد.

 

بهمن – آمتیس

 

گفته می شود که سنگ متولدین ماه بهمن، یا همان آمتیس، قادر است روابط احساسی را تقویت کند و به مالکش شجات و دلاوری خاصی ببخشد. در زمان های بسیار دور، فقط خانواده های سلطنتی حق داشتند این گوهر را در جواهراتشان به کار ببرند و به گردن و یا دست هایشان بیاویزند. یونانیان باستان فکر می کردند که آمتیس از مالک خود در برابر مسمومیت محافظت می کند. در واقع، “آمتیس” از واژه  amethystos، گرفته شده که کلمه ای یونانی به معنای “هوشیار” است.

 

اسفند آکوامارین

 

در گذشته تصور می شد که سنگ متولدین ماه اسفتد یعنی آکوامارین، بیماری های قلبی، کبدی و معده را شفا می بخشد. تنها کاری که باید انجام می دادید نوشیدن آبی بود که این جواهر در آن خیس خورده بود. دریانوردان در روزگار قدیم بر این باور بودند که طلسم های آکوامارینی با هکاکی شمایل خدای دریا نپتون، از آنها در برابر خطرات اقیانوسی محافظت می نماید.

 

Source: www.almanac.com
بازگشت به لیست