اخبار

خواص مروارید

مروارید چیست؟

مروارید مخلوطی از یک ماده معدنی و یک ماده آلی است که در بافت زنده یک نرم تن صدف دار رشد می کند. علاوه براین، این جواهر معمولا به عنوان جواهر سی امین سالگرد زوج ها نیز شناخته می شود. مروارید یکی از قدیمی ترین و خواستنی ترین سنگ های قیمتی جهان است که در ابعاد، اشکال و رنگ های مختلفی یافت شده و لذا می توان از آن در جواهرات مختلف استفاده نمود.

این سنگ به عنوان یکی از گرانبهاترین سنگ های جواهری که تاکنون کشف شده شناخته می شود و بیش از 6000 سال است که توانسته توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کند. اینکه برای اولین بار این سنگ چه زمانی کشف شد چندان مشخص نیست و گویا به ما قبل از تاریخ بشر باز می گردد، اما تصور می شود که اولین انسانهایی که مروارید را مورد استفاده قرار دادند در سواحل هند می زیستند.

مروارید نماد چیست؟

مروارید از دیرباز نمادی از خرد حاصل از تجربه بوده است. تصور می شود که این سنگ علاوه بر اینکه نشان موفقیت است، از دارنده اش محافظت نیز می کند. اغلب اوقات مرواریدها به دلیل اثرات آرام بخششان مورد استفاده قرار می گیرند و به تعادل کارما نیز کمک می کنند. در افسانه ها آمده است که مروارید به حفظ امنیت فرزندانتان کمک می کند و در عین حال در حفظ روابط احساسیتان نیز موثر است.

مروارید نماد وفاداری، صداقت، سخاوت و حتی پاکدامنی است و اغلب اوقات به دلیل اثرات آرامش بخش و توانایی اش در آرام نمودن فرد، بعنوان سنگی ارزشمند درنظر گرفته می شود. در حقیقت این سنگ می تواند همواره برای دارنده اش احساس امنیت را به ارمغان بیاورد.

معنا و مفهوم نهفته در مروارید

مروارید از دیرباز به عنوان ملکه سنگ های قیمتی شناخته می شود. این سنگ در مصر باستان از ارزش بالایی برخوردار بود و حداقل از 4200 سال قبل از میلاد مورد استفاده قرار گرفته است. کلئوپاترا هنگام ملاقات با ژنرال رومی از مروارید برای بردن شرط استفاده کرد.

یکی از رایج ترین جملات پشت این سنگ قیمتی این است که “مروارید، اشک می آورد”. منشا این جمله به زمان های قدیم باز می گردد یعنی زمانی که مردم معتقد بودند مروارید از اشک فرشتگان ساخته شده است.

در روم باستان، مروارید به عنوان نشانه ای از ثروت و موقعیت اجتماعی شناخته می شد. تصور می شد که این جواهر زندگی سالم و طولانی و مرفهی را برای مالک خود به ارمغان می آورد. به همین دلیل، شوالیه ها در طول جنگ های صلیبی مروارید را به گردن می آویختند تا از آنها محافظت کند. درواقع مرواریدها به دلیل تاریخچه و شکل خود نماد زندگی ابدی هستند.

در هندوئیسم و ​​بودیسم، مروارید شعله ور نماد خرد درونی ماست و ارتباط ما را با انرژی های الهی تقویت می کند. مروارید به عنوان یک گوهر درون نگر  شناخته می شود و لذا می تواند مالکش را تشویق کند تا به خود واقعی و ماهیت درونی اش پی ببرد و هدف اصلی خود را کشف کند. این سنگ توسط جادوگران و ساحره ها به کرات مورد استفاده قرار می گرفت چرا که آنها باور داشتند مروارید از آنها در برابر انرژی های ناخواسته ساطع شده از منابع دیگر محافظت می نماید.

نحوه استفاده از سنگ مروارید

مروارید در واقع نه بعنوان یک کریستال بلکه به عنوان یک سنگ قیمتی شناخته می شود. این سنگ در مقیاس سختی دارای رتبه 2.6 تا 4.6 است. مرواریدها به شما اجازه می دهند تا کارهای روزانه خود را به بهترین نحو انجام دهید و نگران انرژی های اطرافتان نباشید. شما می توانید آنها را به گردنتان بیاویزید، با خودتان حمل کنید  یا در خانه تان نگاه دارید تا به شما آرامش و اعتماد به نفس بدهند.

این سنگ جواهر می تواند آرامش و تعادل شما را دو صد چندان کند. مهم نیست که زندگیتان تا چه حد سرشار از هرج و مرج باشد زیرا مروارید همه چیز را متعادل خواهد کرد. آنها شما را به واقعیت پیوند میدهند و اجازه نمی دهند نسبت به زندگی بدبین شوید. فرقی نمی کند که چگونه از این سنگ استفاده نمایید زیرا مروارید زندگیتان را روشن و غنی خواهد کرد.

استفاده از مروارید در جواهرات بسیار رایج است. با این حال، مراقب مرواریدهای تقلبی باشید زیرا اغلب اوقات، این مرواریدها به جای مرواریدهای واقعی به فروش می رسند. یک مروارید واقعی شما را به کمال میرساند و صداقت را در همه جنبه های زندگیتان جاری می کند.

درمان چاکرا با مروارید

با داشتن مرواریدی در دست، می توانید چاکرای قلب خود را در حالت تعادل قرار دهید. هنگامی که تعادل چاکراهایتان به هم میریزد، ممکن است احساس کنید از حسادت یا عصبانیت در حال منفجر شدن هستید و دلیلش را ندانید. هنگامی که چاکرای قلب شما از حالت تعادل خارج شود، شما به تأیید مداوم دیگران احتیاج خواهید داشت و شفقت و مهربانی در وجودتان از بین میرود. وقتی از مروارید استفاده می کنید، این سنگ قیمتی می تواند چاکراهای پایینی شما را به چاکرای بالاتر متصل کند و لذا میتوانید به ثبات لازم دست پیدا کنید.

به همراه داشتن مروارید میتواند توانایی بهبود ذاتی فرد را افزایش می دهد و او را ترغیب کند که نسبت به خود شفقت بیشتری داشته باشید. علاوه براین، مروارید می تواند سیستم ایمنی بدن را به بالاترین حد برساند و به حفظ سیستم گردش خون سالم کمک کند. وقتی مروارید روی چاکرای قلب قرار می گیرد، می تواند به بازسازی بافت های بدن کمک کند.

در حقیقت مرواریدها می توانند به بازشدن چاکرای چشم سوم کمک کنند. گاهی اوقات وقتی این چاکرا از حالت تراز خارج می شود، شما نسبت به نظرات دیگران در مورد خودتان بیش از حد حساس می شوید. علاوه براین عدم تعادل این چاکرا می تواند باعث بروز بی حوصلگی یا حسادت در شما شود. شما با استفاده از مروارید می توانید ادراک بصری و تجسم فکری خود را افزایش دهید.

اگر چاکرای تاج شما نامتعادل باشد، مروارید می تواند دوباره آن را به حالت متعادل بازگرداند. این سنگ می تواند شما را به نیروهای برتر جهان و انرژی های ظریفی که اطرافتان را احاطه کرده اند مرتبط نماید و به شما در درک بهتر دیگران کمک کند و احساساتی نظیر همدردی با دیگران را در شما تقویت نماید.

تمیز کردن و شارژ مروارید

مروارید یک گوهر طبیعی است و لذا باید با ملایمت با آن رفتار کنید. هنگام آویختن جواهرات مزین به مروارید بعد از عطر و آرایش، این کار را انجام دهید. علاوه براین باید مروارید خود را با یک پارچه نرم تمیز کنید تا گرد و غبار یا ذرات باقیمانده برطرف شوند.

به منظور استفاده از مرواریدها برای اهداف درمانی، می توانید آنها را حدود 12 ساعت در زیر نور ماه قرار دهید. این کار باعث میشود که سنگ سرشار از انرژی های غالب زنانه شود و دوباره پتانسیل کامل خود را بازیابد.

بهترین زمان برای شارژ مرواریدها زمانیست که ماه کامل است.

علائم زودیاک و مروارید

ماه بر این گوهر که یکی از درخشان ترین جواهراتی است که بشر تاکنون کشف نموده فرمانروایی می کند و شاید به همین دلیل است که این سنگ، تا به این اندازه بر ذهن و روح انسان تسلط دارد. این سنگ خواب آرامی را برایتان به ارمغان خواهد آورد و به غلبه بر بی خوابی کمک می کند. ماه ماهیتی زنانه دارد و نماد لطافت است.

 

سنگ های مکمل مروارید

مرواریدها را می توان با تعدادی از سنگ های قیمتی دیگر ترکیب کرد تا خواص درمانیشان بیشتر و بیشتر شود.

به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن، می توانید مروارید را با سنگ های زیر ترکیب کنید:

  • آمتیس
  • یشم
  • سیترین
  • ابسیدین
  • سنگ عقيق نوار آبي

برای کمک به تسکین درد، می توانید مروارید را با سنگ های زیر ترکیب کنید:

  • کلسیت سبز
  • چشم ببر آهنی
  • کوارتز پری
  • سنگ خورشید یا سان استون

برای محافظت کلی، مروارید را با موارد زیر ترکیب نمایید:

  • عقیق
  • مالاکیت
  • یشم

برای افزایش اشتیاق و علاقه به زندگی، می توان مروارید را با پریدوت نیز ست کرد تا زندگیتان سرشار از عشق شود.

 

Source: www.consciousitems.com
بازگشت به لیست