اخبار

معرفی سنگ توپاز و خواص آن

توپاز

توپاز سنگی است که سالیان سال بشر به آن احترام گذاشته است. این سنگ یک کریستال دلپذیر و آرامش بخش است که باعث آرامش، بهبود سلامتی و افزایش قوای بدن می شود. توپاز بخشش و حقیقت گویی را در فرد پرورش می دهد، شک و تردید را از بین می برد و قدرت رسیدن به رویاهایتان را در شما به وجود می آورد.

نام توپاز از کلمه یونانی topazion گرفته شده که ممکن است از اصطلاح سانسکریت tapas به معنای آتش اقتباس شده باشد. علاوه براین، این نام می تواند از جزیره توپازوس مصر در دریای سرخ نیز برداشته شده باشد.

اکثر کریستال های توپاز بی رنگ هستند، اما فراوان ترین طیف این رنگ سبز و آبی است.

بیشتر کریستال های توپازی که امروزه در جواهرفروشی ها فروخته می شوند قرمز، صورتی، قهوه ای شرابی یا زرد هستند لکن توپازی که به رنگ زرد عسلی، نارنجی-قهوه ای، آبی، صورتی یا شفاف و بی رنگ باشد بسیار ارزشمند است.

در سال های اخیر، انواع توپاز زرد، نارنجی و قرمز نیز توانسته اند به محبوبیت گسترده ای دست یابند. درواقع این رنگ ها جزو محبوب ترین رنگ های توپاز به شمار می روند، اما بسیاری از مردم توپاز بی رنگ را نیز دوست دارند.

مشخصات فیزیکی توپاز

توپاز، سیلیکاتی با درخشش شیشه مانند و جلایی، نیمه شفاف است. این سنگ بسیار مقاوم بوده و لذا در مقیاس سختیMohs ، نمره 8 را به خود اختصاص می دهد.

علاوه براین می توان آن را در طیف گسترده ای از رنگ های گرمادیده و اغلب در طیف آبی مشاهده نمود.

خواص متافیزیکی

توپاز دارای طیف گسترده ای از خواص متافیزیکی است که  از جمله آنها میتوان به بروز شادی، سلامتی، فراوانی و سخاوتمندی در فرد اشاره نمود.

هنگام تعیین اهداف شخصی حتما این سنگ را به همراه داشته باشید، زیرا توپاز در تأیید و ابراز خلاقیت هایتان نقش حیاتی را بر عهده دارد. همچنین این سنگ در تبلور تشعشعات نورانی درونی و ایجاد آرامش بسیار موثر است و قادر است تنش را در همه سطوح روحی از بین ببرد.

علاوه براین میتوان از این سنگ برای ارتقای رشد معنوی استفاده نمود، به ویژه هنگامی که این کار سخت به نظر می رسد.

توپاز به فرد اعتماد به نفس می بخشد و او را تشویق می کند تا آموخته های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. این سنگ، شادی آور است. درواقع هنگامی که توپاز در اطرافتان است، انرژی منفی از شما دور خواهد ماند.

فراتر از آن، توپاز سنگیست که دست و دل بازی و صداقت، کنترل نفس و اعتماد به نفس را تقویت میکند.

انواع توپاز

 

رایج ترین نوع توپاز، توپاز آبی است که همانند سایر رنگ های این سنگ، از ویژگی های بینظیری برخوردار می باشد.

علاوه بر ویژگی های کلی، توپاز آبی به تقویت گفتار کمک می کند و ما را قادر میسازد تا به بهترین خودمان تبدیل شویم. این سنگ به ما کمک میکند تا به شناخت واقعی از “حقیقت” دست یابیم و ما را قادر می سازد تا هرگز از مسیر خود منحرف نشویم.

توپاز شفاف، یک سنگ مخصوص کارما است و به ما کمک می کند تا بدانیم افکار و اعمالمان چگونه بر دیگران تأثیر میگذارند. این سنگ، احساسات را پالوده می کند و انرژی حبس شده یا راکد را از سیستم انرژی درونیمان می زداید.

توپاز طلایی، که به آن توپاز مجلل نیز گفته می شود، مانند یک باتری شارژر عمل نموده و روح و جسممان را تقویت میکند و ایمان و خوش بینی را در ما افزایش می دهد. علاوه براین، توپاز ما را قادر می سازد تا ارزش و توانایی های خود را بشناسیم و افراد مفید را به سمت خود جذب کنیم.

توپاز صورتی، سنگ امید است. این سنگ به آرامی عارضه های درونیمان را از بین برده، درد و بیماری را برطرف نموده و راه را برای نشاط و سلامتی باز می کند.

مزایای استفاده از توپاز

این کریستال ، انرژی آرامش بخشی را منتشر می کند که باعث آرامش روح، بهبود جسم و افزایش انرژی درونیمان میشود. این سنگ، انرژی پایدار و توانمندی را برایتان به ارمغان می آورد که زندگی شما را سرشار از فراوانی، آرامش و شادی خواهد نمود.

به عنوان یک کانی سیلیکاتی و یک کریستال تقویت کننده، توپاز به عنوان یک سنگ سرشار از انرژی عمل نموده و تمرکز و جذابیت را برایتان به ارمغان می آورد.

این سنگ، کریستالی است که انرژی ذهنی شما را منعکس می سازد. نیاتتان را پاکسازی می کند و تمرکز شما را افزایش میدهد تا بتوانید خواسته های خود را به واقعیت تبدیل کنید.

توپاز باعث افزایش اعتماد به نفس و توانایی شما در یادگیری چیزهای جدید می شود. و به شما در درک ایده ها و مفاهیم پیچیده کمک می کند.

این سنگ جواهر، باعث بروز خلاقیت هایتان شده و دامنه توجه تان را افزایش می دهد و لذا میتواند به شما در دستیابی به کمال و نتایج دلخواهتان در پروژه هایی که پیشرو دارید کمک کند.

توپاز در مراقبه، تصدیق خود، تجسم و بروز احساسات به شدت موثر است.

بهترین روش استفاده از توپاز

گفته می شود که توپاز، کریستالی است که از دارنده خود در برابر مشکلات و سختی ها محافظت میکند. همچنین این سنگ، از مالک خود در برابر حوادث طبیعی و آتش سوزی مراقبت مینماید.

هنگامی که کریستال توپاز را به مدت سه روز در شراب غوطه ور کنید، می توانید آن را به آرامی روی چشم هایتان بمالید تا بیناییتان را تقویت نماید.

وقتی آن را به گردن آویخته و نزدیک قلبتان قرار می دهید، این سنگ می تواند نگرانی های احساسی، ترس ها و اضطراب های تان را تسکین دهد. علاوه براین احساساتی نظیر آرامش و خونسردی دوباره به وجودتان باز خواهند گشت.

قدرت های شفابخش احساسی

توپاز به عنوان کریستال حقیقت و بخشش شناخته می شود. این سنگ نمادی از شادی، امید ، دوستی و نیکوکاری است بنابراین خواص درمانی این سنگ به شما کمک می کنند تا هدف واقعی و سرنوشت حقیقی خود را کشف نمایید.

همراه داشتن یک قطعه توپاز به شما کمک می کند تا بیشتر از افکار، احساسات و اعمالتان و تأثیرات جسمانی آنها آگاه شوید.

علاوه براین، این کریستال می تواند آگاهیتان از جهان هستی را نیز افزایش دهد و سبب شود تا بتوانید از شر انرژی های ناخواسته خلاص شوید و زندگیتان را به سمت مسیر درست هدایت کنید.

خواص شفابخش فیزیکی

گفته می شود توپاز به درمان روماتیسم و ​​تسکین درد مفاصل کمک می کند.

علاوه براین، این سنگ میتواند در برابر بیماری های قلبی نیز موثر باشد و خونریزی ناشی از بریدگی ها، زخم ها یا جراحات جزئی را متوقف کند.

درواقع این سنگ در زمینه های درمانی و محافظتی کاربردهای زیادی دارد و هزاران سال است که مردم برای درمان بیماری ها و جراحات و جلوگیری از بروز انواع دردها از آن استفاده می کنند.

توپاز و ثروت

توپاز نماد تجمل و وفور است. درحقیقت انرژی متساعد شده از این کریستال، می تواند زندگیتان را غرق در ثروت کند و چیزهای زیادی را برایتان به ارمغان بیاورد.

این سنگ، انرژی هایی نظیر سخاوت ، قدرت و سرزندگی ، شادابی و خلاقیت را در درون خود دارد و به شما این امکان را می دهد تا بعد از هر تلاش، دوباره به حرکت خود در مسیر ادامه دهید.

علاوه براین توپاز، موفقیت را برای شما به ارمغان می آورد و انرژی این کریستال به شما کمک می کند تا آرزوهای خود را برآورده نمایید.

این سنگ جواهرفام، قدرت، امنیت و انگیزه شما را افزایش می دهد و در هنگام شروع یک تجارت جدید یا کار بر روی یک پروژه جدید، یک محیط ایمن را برای شما فراهم خواهد کرد.

 

Source: meanings.crystalsandjewelry.com
بازگشت به لیست