اخبار

خواص سنگ ها

هزاران سال است که مردم از سنگ های قیمتی عمدتا برای زیبایی استفاده می کنند. با این حال، نه تنها در دوران باستان بلکه در عصر مدرن نیز، بسیاری از فرهنگ های موجود در سراسر جهان معتقد هستند که سنگ های قیمتی می توانند خواص درمانی نیز داشته باشند. پس بیایید به برخی از سنگهای قیمتی محبوب و فوایدی که آنها برای سلامتی دارند نگاهی بیاندازیم.

سنگ های قیمتی چگونه برای سلامتی انسان مفید هستند؟

برخی افراد از انرژی معنوی موجود در سنگ های قیمتی استفاده می کنند. آنها سنگهای قیمتی را به منظور احیای انرژی ، به دست آوردن آرامش و افزایش حس عشق و امنیت با آیین های مذهبی خودشان تلفیق میکنند. معتقدین به برخی از ادیان ،  سنگ های قیمتی را در مناطق خاصی از بدن قرار می دهند تا فرد بیمار شفا پیدا کند. با این حال، اکثر مردم تنها به داشتن جواهری مزین به یک سنگ قیمتی اکتفا میکنند. به عقیده آنها حتما نیاز نیست که جواهر با پوست شما در تماس باشد.

استفاده از بیشتر سنگهای قیمتی به عنوان جواهرکاملاً بی خطر است. با این حال ، تعداد اندکی از سنگهای قیمتی ممکن است حاوی فلزات سنگین و یا عناصر رادیواکتیوی باشند که در صورت استفاده به فرد آسیب خواهند رساند. معایب استفاده طولانی از چنین سنگهایی به احتمال زیاد از مزایای آنها بیشتر خواهد بود.

برخی از کسانی که از بلور ها برای درمان دیگران اسنقاده می کنند، معجون هایی حاوی سنگهای قیمتی تهیه می کنند یا این سنگ ها را در دهان بیمار قرار می دهند. در این موارد نیز باید از جواهرات قابل حل در اسید اجتناب کرد ، حتی اگر حاوی مواد سمی شناخته شده نباشند چراکه اسیدهای معده ممکن است به ناخالصی های موجود در این سنگ ها واکنش نشان دهند.

کهربا

کهربا از ماقبل تاریخ به عنوان یک سنگ قیمتی شناخته شده است. کهربا یکی از سنگ های قیمتی طبیعی است که از رزین سفت شده درختان کاج باستانی تشکیل شده است. برخی از انواع کهربا حاوی اجزای به جای مانده حشرات و سایر موجودات هستند. لذا ارتباط کهربا با درختان و حیوانات باعث ایجاد پیوند عمیقی بین کهربا و طبیعت شده است. علاوه بر این در صورت مالیدن کهربا به پشم یا ابریشم ، بار الکتریکی تولید می شود که اصطلاحا به آن “بارقه حیات” گفته می شود.

برخی معتقدند کهرباهای زرد ، قهوه ای یا قرمز رنگ، سنگ های قیمتی قدرتمندی هستند که از سردرد و استرس گرفته تا انواع بیماری های دیگر را درمان کرده و به بهبود احساسات فرد کمک می کنند. همچنین گفته می شود که کهربا میتواند به پاکسازی بدن و خالص سازی آن کمک کند . این امر سبب رهایی بدن از بسیاری از بیماری ها و تسکین درد بیمار می شود و حتی ممکن است فرد را شفا دهد.

آمتیس

گفته می شود که آمتیس یک سنگ قیمتی بنفش پر زرق و برق است که شجاعت و آرامش را برای فرد استفاده کننده به ارمغان می آورد. بعلاوه این سنگ دارای فوایدی است که میتواند به شفای بیمار کمک کنند.

این سنگ آرامش بخش با خواص منحصر به فرد و انرژی بی نظیر خود میتواند به افزایش خلاقیت شما کمک کند. از آنجا که این سنگ دارای خواص منحصربفرد آرامش بخشی است، میتواند هدیه ای عالی برای هر کسی باشد که از اضطراب، اختلالات روحی رنج می برد. شما میتوانید برای بهبود سلامت روحی و جسمانی از آمتیس در تمام جواهرات خود استفاده کنید.

آکوامارین

آکوامارین با بهره مندی از انواع رنگ های طیف اقیانوسی یکی از زیباترین سنگ های قیمتی است که می توانید خریداری کنید. از آنجا که این سنگ ها به طور طبیعی دارای ابعاد بزرگی هستند ، جزو بزرگترین سنگ های قیمتی به شمار می روند. اعتقادات سنتی زیادی در رابطه با این سنگ جواهر وجود دارد. گفته میشود که آکوامارین به برطرف نمودن مشکلات گوارشی و بهبود بیماری های چشمی و دندانی کمک می کند. در گذشته ، ملوانان در دریا اغلب از آکوامارین بعنوان سنگ خوش شانسی استفاده می کردند. امروزه برخی هنوز از این سنگ برای محافظت از خود استفاده می کنند.

گفته می شود این سنگ دارای انرژی مثبتی است که می تواند برای کسانی که از آن استفاده می کنند شادی وصف ناپذیری را به ارمغان بیاورد و به آنها کمک کند تا غم و غصه را کنار بگذارند. برخی معتقدند که آکوامارین میتواند انرژی درمانی را افزایش دهد ، ترس از آب را کاهش دهد و حتی می تواند عاشق دیوانه را عاقل کند.

سیترین

در میان خیل عظیم طرفداران سنگ های قیمتی، طیف های زرد تا نارنجی متمایل به قرمز کوارتز یا همان سیترین توانسته اند محبوبیت زیادی را به دست آورند. با این حال، اکثر سیترینهای موجود در بازار امروز به طور طبیعی چنین رنگی ندارند و معمولا کوارتز دودی قهوه ای و آمتیس(کوارتز بنفش) برای ساخت سیترین، تحت عملیات حرارتی قرار می گیرند.

گفته می شود که استفاده از سیترین باعث سلامت احساسی فرد شده و انرژی مثبت را در وی تقویت میکند. برخی معتقدند که این سنگ قیمتی می تواند به برطرف نمودن مشکلات شنوایی، ناراحتی های گوارشی، مشکلات خواب و کاهش درد و التهاب کمک کند. در صورت امکان از اشکال طبیعی سیترین استفاده کنید تا از مزایای مثبت آن برای سلامتی بهره مند گردید.

گارنت

گارنت ها دارای رنگ های متنوعی هستند ، اما معروف ترین آنها گارنت قرمز است. قبل از پدیدار شدن صنعت سنگ شناسی مدرن، بسیاری از مردم تمام سنگ های قرمز شفاف را بعنوان یک نوع سگ درنظر می گرفتند. چرا که شباهت های زیادی بین گارنت و یاقوت سرخ وجود دارد. گفته می شود که گارنت هایی با سایه های زیبا و عمیق قرمز به دارندگان خود انرژی می بخشند و از آنها در برابر بیماری ها محافظت میکنند.

استفاده از گارنت، سیستم ایمنی شما را تقویت می کند، به بدنتان انرژی و حیات می بخشد و باعث افزایش اعتماد به نفس و بهبود احساساتتان خواهد شد. همچنین گفته می شود که این سنگ از شما در برابر کارمای بد و شیطانی محافظت می کند. شما می توانید از گارنت در تمام جواهراتتان استفاده کنید اما بهتر است جواهرتان به گونه ای باشد که گارنت در نزدیکی قلبتان قرار گیرد.

مروارید

مرواریدهای زیبا و کمیاب به طور طبیعی داخل نرم تنان آب شور و شیرین یا همان صدف ها به وجود می آیند. اگرچه مروارید های بسیار گران قیمت، گرد و سفید هستند، اما این سنگ های قیمتی ارگانیک می توانند در رنگها، اشکال و اندازه های مختلف وجود داشته باشند. منشاء آبی این سنگ ها به نمادی برای آنان مبدل شده است.

گفته می شود مروارید، کل بدن را متعادل کرده و احساسات مثبتی نظیر شادی را در فرد دارنده خود به وجود می آورد. در طب دارویی سنتی آسیایی ، مروارید برای درمان دستگاه گوارش بیمار، مشکلات باروری و مشکلات قلبی استفاده می شود.امروزه از پودر مروارید در صنعت ارایشی برای کسب ظاهری درخشان استفاده می شود.

رز کوارتز یا کوارتز صورتی

گفته می شود کوارتز صورتی که یکی از سنگهای قیمتی محبوب است، به درمان قلب درد کمک می کند. به نظر می رسد که رز کوارتز، ارتباط عمیقی با عشق دارد. این سنگ دارای انرژی آرامش بخش و ملایمی است که می تواند یک فرد عصبی را آرام کند. برای بهره مندی بیشتر از خواص کوارتز رز ، این سنگ قیمتی را در پلاک گردن آویز خود قرار دهید. با این کار کوارتز نزدیک قلب شما قرار می گیرد و به برطرف شدن زخم های عاطفی تان کمک کند، عشق به خودتان را افزایش داده و قلبتان را آماده داشتن یک رابطه مثبت خواهد کرد.

جواهر مزین به کوارتز رز می تواند پیامی شگفت انگیز برای کسی باشد که در حال طلاق و جدایی است یا دور از خانواده است و یا با تنهایی و اختلالات درونی مبارزه می کند.

Source: www.gemsociety.org
بازگشت به لیست