اخبار

فیروزه و خواص شگفت انگیزش!

سنگ فیروزه (Turquoise)

وقتی که یک فیروزه آبی روی میز جواهرفروشی در برابر دیدگانتان قرار می گیرد شما در رنگ آبی ابریشمی و انرژی شگفت انگیزش غرق خواهید شد. این سنگ آبی زیبا که سایه های اقیانوسی بی نظیری از درونش می جوشد و به چاکرای گلوی شما راه می یابد سبب میشود تا بتوانید حقیقت خود را بیابید و منتقد درونیتان را خاموش نمایید.

سایه های طبیعی کم رنگ و شفافی که شبیه راه شیری هستند و در سایه های آبی و سبز شگفت انگیزی غوطه ور شده اند سبب شده اند تا این سنگ بی همتا احساس پاکسازی معنوی بی نظیری را برایتان به ارمغان بیاورد. آبی، رنگی است که روح را آرام می کند، ما را به یاد جریان آب، انرژی پاکسازی کننده زمین و موج انرژی که می تواند از اعماق درونتان جوانه بزند می اندازد. سنگ فیروزه آبی با نامی از زبان فرانسوی قدیمی اقتباس شده و شاید به تاریخ غنی پارسی این سنگ اشاره دارد، انرژی منفی را پاکسازی نموده و ارمغان آورنده ثروت است.

خواص درمانی فیزیکی

فیروزه که به عنوان سنگ چاکرای گلو شناخته میشود، به درمان همه مشکلات و اختلالات مربوط به این بخش از بدن کمک می کند. پس اگر گلو درد دارید، با مشکلات تنفسی دست و پنجه نرم می کنید و یا از آلرژی یا میگرن و سایر بیماری های جسمی گوش، بینی، گلو و ریه ها رنج می برید فیروزه همیشه مشتاق است تا کمکتان کند.این سنگ ارتباط عمیقی با تنفس دارد و از آنجا که حس آرامش بخش آب خنک و آرام را برایتان به ارمغان می آورد، می تواند به تنفس و قدرت ریه هایتان کمک کند تا هوا به نحو عمیق تری در درون ریه هایتان جریان یابد، بدین معنی که همه بیماری هایتان اعم از مشکلات برونشیت تا حملات اضطرابی به راحتی مداوا خواهند شد. به طور کلی، فیروزه به عنوان یک سنگ تقویت کننده عمل می کند و سرشار از خواص ضد التهابی است که می توانند به درمان روماتیسم و ​​سایر مشکلات کمک کنند. این سنگ به تقویت سیستم ایمنی بدنتان می پردازد و به جذب مواد مغذی و رفع اضطراب اسیدی کمک نموده و باعث برطرف شدن نوسانات خلقی و تعادل کامل بدن و روحتان می شود به گونه ای که در این دنیای غم انگیز، احساس شادابی و پاکی می کنید و هوشمندتر خواهید شد.

خواص درمانی روانی و عاطفی

خواصی که فیروزه برای سلامتی جسمانیتان دارد واقعا شگفت انگیز هستند اما کاربرد اصلی این سنگ این است که به عنوان یک سنگ شفابخش، سلامت عاطفی و روحیتان را دو صد چندان می کند. انرژی شفابخش آن آرامش و صلح را برایتان به ارمغان می آورد، در حقیقت لمس این سنگ درست مانند آن است که در یک روز گرم در میانه رنگهای خنک و آبی آبهای آرام قدم بزنید. برای کسانی که مدام احساس می کنند ذهنشان خسته شده و یا انگار روحشان سنگین است، فیروزه بسیار موثر خواهد بود چرا که این سنگ به خوبی می داند چگونه این گونه تله های روحی را درمان کند، بنابراین به جای اینکه همه احساساتتان را سرکوب کنید می توانید به واسطه این سنگ خود را رها کرده و وارد فضایی سرشار از آرامش شوید.

سنگ فیروزه یک حقیقت جوی مملو از آرامش است و لذا از شما میخواهد تا به عمق بدنتان نفوذ کنید و دریابید که چه چیزی برایتان موثر است و چه چیزی نیست. نیازی نیست که احساس کنید در این دریای آبی رنگ غرق شده اید زیرا هدف این سنگ این است که شجاعت، قدرت و آرامش ذهنی را در درونتان پرورش دهد. درحقیقت این سنگ، سنگی برای برقراری ارتباط با دیگران و با خودمان است. وقتی با اجزای حیاتی خود هماهنگ می شویم و احساسات و عواطفمان را درک میکنیم، احساس دلسوزی و شفقت درونمان بیشتر خواهد شد

خواص متافیزیکی

نمی توان انکار کرد که فیروزه یکی از سنگ هایی است که خاصیت بی نظیری در تقویت روح دارد. این سنگ با چاکرای گلو که هسته اصلی ارتباطات ماست و سبب میشود بتوانیم احساساتمان را درک کنیم رابطه عمیقی دارد. بنابراین فیروزه سبب میشود تا احساس کنیم ارزشمند هستیم. انسداد چاکرای گلو می تواند منجر به مشکلات زیادی در نحوه صحبت با خودمان و نحوه ارتباطمان با جهان هستی شود. اگر در تلاش هستید تا چاکرای گلویتان را باز کنید، می خواهید برای خودتان ارزش بیشتری قائل شوید و احساساتتان را درک کنید، نمی توانید مرزهای اخلاقی که برایتان مهم هستند برای خود و دیگران روشن نمایید و فکر می کنید احساساتی نظیر راضی نگه داشتن مردم باعث پسرفتتان در زندگی شده حتما به این سنگ نیاز دارید. به عنوان سنگی که به چاکرای گلو متصل می شود و انرژی را از طریق آن به جریان می اندازد، فیروزه هولیت به شما کمک می کند تا حقیقت وجودیتان را آشکار نمایید.

اگر به دنبال خیزهای بزرگتری در زندگیتان هستید ، باز هم این سنگ فیروزه هولیت است که می تواند به شما کمک کند. این سنگ همان سنگی است که ذهن را باز می کند و به تحول معنویتان کمک می نماید. مهم نیست که در کدام مرحله از سفر خود به سوی معنویت هستید چراکه این سنگ همواره همراهتان خواهد بود.

کاربردهای سنگ فیروزه

از آویختن جواهراتی مزین به این سنگ قیمتی تا به همراه آوردن این سنگ به خانه، مزایای استفاده روزانه از فیروزه بسیار چشمگیر هستند. خوشبختانه فیروزه آنقدر زیبا و بینظیر است که هم روی بدن و هم در هنگام استفاده در تمرینات فنگ شویی شگفت انگیز و خیره کننده به نظر می رسد. تمام فیروزه ها منحصر به فرد هستند و هر یک دارای رنگ های رنگین کمانی و سر زنده خاص خود هستند. برخی از سنگ های قیمتی فیروزه دارای رگه هایی از قهوه ای تیره یا حتی سیاه هستند که شبیه تار عنکبوت بر رویشان نقش بسته اند. تمامی فیروزه ها از سبز گرفته تا آبی و یا فیروزه هایی با سایه های اقیانوسی، حس بودن در تعطیلات را برایتان به ارمغان خواهند آورد. این سنگ آرامش بخش می داند چگونه تفکر عمیق و ارتباطات را در شما به وجود آورد و لذا به همین دلیل است که از فیروزه هولیت  به عنوان راهنمای روح یاد می شود.

چه در خانه چه در محل کار!

فیروزه را به خانه ببرید و اجازه دهید انرژی آبگونه آن در هر گوشه از خانه تان جریان یابد. در فنگ شویی، فیروزه به دلیل جذب ثروت و انرژی شهرت زیادی دارد. بنابراین اگر می خواهید در کارتان موفق شوید حتما یک سنگ فیروزه در محل کارتان قرار دهید. علاوه بر این، این سنگ مخصوص معاشرت است، بنابراین میتواند برای کسانی که معمولا بحث های کاری خود را بر سر میز شام انجام می دهند، تأثیر آرامش بخشی داشته باشد چراکه به همه کمک می کند تا شنیده شوند. اگر از مشکلات خواب رنج می برید، به سادگی می توانید یک قطعه سنگ فیروزه هولیت را در زیر بالشتتان بگذارید تا خوابی لذتبخش را برایتان به ارمغان بیاورد. این سنگ به دلیل خواص آرامش بخشش، به عنوان دارویی برای بی خوابی مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از فیروزه در جواهرات

کافیست یکی از جواهرات مزین به فیروزه را داشته باشید تا هر کجا که می روید بتوانید ارتباطی قوی را با اطرافیانتان برقرار کنید و احساساتی نظیر دلسوزی و همدردی را در خود پرورش دهید. شما می توانید یک گردنبند مزین به این سنگ را در مرکز چاکرای گلوی خود قرار دهید، همینطور یک دستبند فیروزه می تواند ارتعاشات دوست داشتنی را به سمت نبضتان بفرستد. بهترین راه برای استفاده از قدرت این سنگ این است که آن را مستقیما برروی پوستتان قرار دهید. کسانی که به دنبال ویژگی های شفابخش سنگ ها هستند خوب می دانند که قراردادن سنگ های قیمتی بر روی پوست بیشترین سود را برایتان در برخواهد داشت.

 

Source: www.tinyrituals.co
بازگشت به لیست