اخبار

سنگ عقیق و خواص آن

سنگ عقیق

استفاده از کریستال ها در زندگی شخصیتان آزادی و قدرتی را در اختیارتان قرار می دهد که می توانید به واسطه آنها قلمرو معنوی خود را کشف نموده و خودتان را بهتر از قبل درک نمایید. اما قبل از اینکه بتوانید از این کریستال های استثنایی به نفع خود بهره ببرید، ابتدا باید تاریخچه هر کریستال و معنای آن را به درستی درک کنید. اطلاع داشتن از اینکه آن کریستال از کجا آمده به منظور استفاده از آن در امور مختلف و برای برقراری ارتباطی معنوی با کریستال موردنظر حیاتی است. بنابراین همواره به خاطر داشته باشید که قبل از انتخاب یک کریستال باید نگاهی به گذشته، حال و آینده آن بیندازید. پس بیایید این کار را با عقیق شروع کنیم.

همه چیز درباره عقیق

کریستال عقیق یک نوع سنگ نیمه قیمتی رایج کلسدونی با خواص فیزیکی بسیار شبیه به کوارتز است. این سنگ در سراسر جهان یافت می شود و معمولاً می توان آنها را در حفره صخره های برون ریخته یافت.

سنگ عقیق به دلیل رگه های راه راهش به راحتی قابل شناسایی است و دارای الگوها و رنگ های زیادی است که نه تنها فوق العاده زیبا هستند بلکه بسیار مفید هم می باشند. از این نوع سنگ معمولاً در دکوراسیون خانه و یا در جواهرات استفاده می شود. علاوه براین وقتی که عقیق در معرض نور خورشید قرار گیرد، نور از طریق نوارهای نیمه شفافش بازتابانده می شود و چنین به نظر می رسد که این سنگ برق می زند.

در اینجا رایج ترین خواص عقیق ارائه شده اند:

  • تعدیل انرژی
  • افزایش استقامت
  • کمک به تجارب برون جسمی
  • ارتقا حافظه
  • ایجاد امنیت عاطفی

معنای سنگ عقیق

عقیق بیشتر به دلیل خاصیت محافظتی که دارد شناخته شده است. این ویژگی به شما کمک می کند تا تعادل داشته باشید و بتوانید به راحتی بر روی هر چیزی که می خواهید تمرکز نمایید. علاوه بر این، این سنگ به شما این امکان را می دهد تا بر روی دوست داشتن خود و مشاهده زیبایی های جهان تمرکز نمایید، در مورد هر چیزی که در زندگیتان اتفاق افتاده، دیدگاه گسترده تری داشته باشید و بتوانید هر موقعیتی را همانطور که هست مشاهده کنید و جوانب مثبت و منفی آن را بسنجید.

اگر در حال ورود به فصل جدیدی از زندگیتان هستید، این سنگ بهترین سنگیست که می توانید انتخاب کنید. چراکه عقیق هر نقل و انتقالی را راحت تر و قابل کنترل تر می نماید. شما می توانید با اطمینان، چیزهای جدید را امتحان کنید و بدانید که همه چیز همانطور که قرار است پیش رود پیش خواهد رفت. حتی افراد بدبین نیز به واسطه استفاده از انرژی این سنگ می توانند بدبینی خود را کنار بگذارند.

تاریخچه سنگ عقیق

نام عقیق از رودخانه آکاتس در سیسیل برگرفته شده چراکه این سنگ برای اولین بار در آنجا کشف شد. تاریخ عقیق به ما نشان می دهد که این سنگ معمولا هم در قطعات هنری و هم در جواهرات به عنوان سنگ طلسم به کار گرفته می شده. علاوه براین به دلیل خواص مفید عقیق، از این سنگ در امپراطوری یونان و مصر نیز استفاده می شده است. یکی از پادشاهان پنتوس مجموعه ای ارزشمند از کاسه های ساخته شده از عقیق داشت. این خبر به گوش امپراطوران کشورهای دیگر هم رسید و ساخت چنین کاسه هایی خیلی زود در روسیه و خاورمیانه نیز رواج پیدا کرد.

عقیق، نشانه ای از الهه باروری رومی، بونا داهاست که با قدرت شفابخش خود از زنان در طول زندگیشان محافظت می کند.

در شهر آلمانی ایدار-اوبراشتاین، عقیق به دست صنعتگران خبره این عرصه به صورت کاملا سنتی تراش داده شده و پرداخت می گردد. صنعتگران این منطقه خاص از سال 1400 تا کنون بدین کار پرداخته اند و همین امر سبب شده که این شهر به دلیل مهارت صنعتگرانش در تراش دادن عقیق مشهور گردد. عقیق هایی که در جاهای دیگر یافت می شوند معمولا برای برش و تراش داده شدن به این شهر آورده می شوند.

در فرهنگ اسلامی، عقیق سنگ محبوب پیامبران بود و در شهرهای بابلی برای افزایش قدرت بدنی در زره ها به کار گرفته می شد. عقیق قادر است از شما در برابر انرژی های منفی محافظت کند و بسیاری معتقدند که این سنگ می تواند انرژی شخصی یین-یانگ را متعادل نماید.

کاربرد باستانی

در زمان های قدیم تصور می شد که با قرار دادن عقیق در دهان افراد تشنه میتوان عطش آنها را برطرف نمود و تب را از بیماران دور کرد. حتی برخی از ایرانیان بر این باور بودند که عقیق از بروز طوفان ها و بلایای طبیعی جلوگیری می کند. در برخی فرهنگ ها از عقیق برای درمان عقرب گزیدگی یا مار گزیدگی استفاده می شد. مردم این سنگ را بر روی تخت یا در زیر بالش خود قرار می‌دادند تا خواب‌های خوبی ببینند و در کل می توان گفت که این سنگ به خاطر خاصیت آرامش‌ بخشش شناخته می شود.

عقیق قادر است بر روی رفتارتان نیز موثر باشد و می‌تواند شما را خوش‌بین‌تر کند و حتی ممکن است تصور کنید مورد لطف خدایان قرار گرفته اید. طلسم‌هایی که از عقیق باباقوری ساخته می‌شدند از مالک خود در برابر چشم بد محافظت می نمودند و چشم بد را از آنها دور می کردند. امروزه طلسم های عقیق هنوز هم برای محافظت از فردی که به سفر رفته مورد استفاده قرار می گیرند.

نماد سنگ عقیق

گفته می شود که عقیق به خصوص در رابطه با امور مالی و روابط احساسی، می تواند زندگی مالک خود را سرشار از فراوانی و وفور نماید. زمانی که بتوانید انرژی عقیق را به حیطه کنترل خود درآورید تصمیمات بهتری را اتخاذ خواهید کرد و تیزبین تر و هوشمنتر خواهید شد چراکه عقیق می تواند ایده های روشنی را به ذهنتان بیاورد و سبب شود مثبت اندیشتر شوید.

این کریستال نماد هماهنگی و تعادل است و این بدان معنی است که به شما کمک می کند تا تمرکز بیشتری داشته باشید و توانایی های تحلیلی خود را بهبود ببخشید. قدرت تسکین دهنده عقیق نیز به شما این امکان را می دهد که در هر کجا که هستید احساس آرامش و امنیت بیشتری کنید.

عقیق ارتباط نزدیکی با چاکرای چشم سوم و تاج دارد. علاوه براین، به علائم زودیاک سنبله و جوزا نیز مرتبط می باشد. این سنگ نیمه قیمتی با عنصر زمین نیز مطابقت دارد و سنگ ماه متولدین سپتامبر است. افرادی که طرفدار عقیق هستند معمولاً می توانند هر دو روی سکه را ببینند. آنها همه چیز را ساده می گیرند و در عین حال سرزنده و شاداب و شوخ طبع هستند، چراکه این سنگ سبب پدیدار شدن چنین ویژگی هایی در مالکش می گردد.

به طور کلی، عقیق به دلیل ویژگی هایی نظیر ایجاد بلوغ فکری و افزایش خونسردی به خوبی شناخته شده است. این سنگ سبب می شود تا دست از تلاش برای چیزهای غیر ضروری بردارید و به شما کمک می کند تا به راحتی چند کار را با هم انجام دهید. علاوه براین عقیق می تواند به کودکان خردسال کمک کند تا زودتر راه رفتن را بیاموزند.

عقیق سنگی عالی برای هنرمندان است زیرا قدرت تخیل و ایده پردازیشان را چندین برابر می کند. قرار دادن این سنگ روی شکم فرد، سیستم گوارش وی را تحریک نموده و ورم معده را تسکین می دهد. علاوه براین، این سنگ برای رحم، روده و چشمان شما نیز مفید است. اگر عقیق را بر روی قفسه سینه تان قرار دهید، ماهیچه های این قسمت از بدنتان تقویت شده و همین امر سبب می شود ضربه روحی که به قلبتان وارد شده التیام یابد.

نحوه استفاده از عقیق به طرح آن بستگی دارد. مثلاً اینکه آیا عقیقی که خریداری نموده اید دارای شکل منظمی است یا نامنظم. طرح های منظم باعث افزایش آرامش و تسکینتان می شوند، در حالی که طرح های نامنظم برعکس عمل می کنند. عقیق، آگاهی و دانشتان را افزایش می دهد و برای رشد عاطفی و معنوی فردی که به دنبال ارتقا احساسات معنوی خود است، بی نهایت ارزشمند می باشد

اگر به سمت عقیق جذب شده اید، بدان معنی است که مضطرب هستید و به نوعی نادیده گرفته شده اید. بنابراین به انرژی مثبت و احساس امنیت نیاز دارید. اگر این کریستال برایتان جذاب است، بهتر است آن را در یکی از اتاق های خانه تان قرار دهید و یا از آن در جواهراتتان استفاده نمایید.

 

Source: consciousitems.com
بازگشت به لیست